معرفی وبلاگ
یاد پلاک بخیر که شماره ی پرواز بود.یاد چفیه بخیر که نشانه ی زهد بود و بر آورنده ی بسیاری از نیاز ها.یاد پوتین هایی بخیر که مشکی بودند اما از پس خود ذره ای تیره گی وتاریکی بر جا نگذاشتند.یاد لباس هایی بخیر که از بس عزیز بودند،خداوند زمین را به رنگ آنها آفرید.یاد بیسیم بخیر که رابط رزمندگان و آسمان بود.یاد مین بخیر که سکوی پرواز بود.یاد گلوله ها بخیر که قاصد وصال بودند.یاد سنگر بخیر که مفصل ترین مهمانی اشک و خلوص را بدون خرج های کلان ترتیب می داد.
دسته
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 29402
تعداد نوشته ها : 6
تعداد نظرات : 8
Rss
طراح قالب

نام شهید : علی‌رضا ابراهیمی

_____________________

محلّ تولد : رزن

محلّ شهادت : دهلران

تاریخ شهادت : 14/10/61

 

هدفم از جبهه رفتن این است که: اوّلاً، در راه خدا از دین خدا دفاع نمایم. ثانیاً، به آن ندای رسای حسینی که در دلم انقلابی به وجود آورده بود، یعنی « هَلْ مِنْ ناصرٍ یَنْصُرنی » مولایم لبّیک گویم. من را ه جهاد در راه خدا را انتخاب کردم تا در رکاب امام حسین - علیه السّلام - به جنگ با دشمنان حسین بپردازم و با خون خود درخت تنومند اسلام را آبیاری کنم‌.

 

 

 

 

نام شهید : محمّد مراد ابراهیمی

_____________________

محلّ تولد : اسدآباد

محلّ شهادت : عراق

تاریخ شهادت : 27/2/67

 

اینجانب محمّد مراد ابراهیمی بیدار هستم که باید پیرو خط شهدا باشم. هر چند ناتوان و تهی دست هستم ناچارم برای دفاع از اسلام  و قرآن بر خیزم. خدا می‌داند قدم‌های من برای خودنمایی نبوده بلکه برای پاسداری از خون شهدا بوده است.

 

 

 

 

نام شهید : محمّد ابهری

_____________________

محلّ تولد : رزن

محلّ شهادت : شلمچه

تاریخ شهادت : 20/10/65

 

بنده برای رضای خداوند سلاح بر دوش گرفته‌ام و مایلم که در این جبهه و جهاد مقدّس همچون یاران امام حسین - علیه السّلام - باشم و به ندای «هَلْ مِنْ ناصرٍ یَنْصُرنی» حسین زمان خود لبّیک گویم. امیدوارم که بتوانم با حرکت خود دین خود را نسبت به اسلام ادا نمایم و کارهایم مورد قبول درگاه احدیّتو رضایت فرمانده‌ی کل قوای جبهه‌ها، امام عصر، مهدی موعود‌(عج) قرار گیرد‌.

 

 

 

 

نام شهید : غلامرضا ابوالفتحی

_____________________

محلّ تولد : نهاوند

محلّ شهادت : شلمچه

تاریخ شهادت : 30/10/65

 

من جهاد را انتخاب کرده‌ام و وارستگی خود را در همین انتخاب پیدا کرده‌ام. می‌دانم که به طور حتم در این راه شهید می‌شوم و برای روز وصل خودم به لقاء الله، لحظه شماری می‌کنم.

 

 

 

 

نام شهید : علی احمدوند

_____________________

محلّ تولد : نهاوند

محلّ شهادت : فاو

تاریخ شهادت : 9/2/65

 

ای عزیزان! جنگ، جنگ سرنوشت سازی ‌است. همگی ما وظیفه داریم در این جنگ سرنوشت ساز شرکت نماییم. باری، عزیزان بدانید - به خون شهدا قسم- من نه به خاطر ریا و نه به خاطر مقام روانه‌ی جبهه شدم، بلکه این وظیفه‌ی شیعه بودنم بود که بردوشم سنگینی می‌کرد. و هم به جوش آمدن خون در رگهای بدنم بود که توانستم به ندای امام عزیزم لبّیک بگویم و دوشادوش جوانان عزیز، اسلام را یاری کنم. امیدوارم با ریختن خون من و دیگر جوانان عزیز درخت اسلام را آبیاری شود تا برای اسلام و میهن اسلامیمان ثمره‌ای باشد‌.

 

 

 

 

نام شهید : فضل الله احمدوند

_____________________

محلّ تولد : نهاوند

محلّ شهادت : شلمچه

تاریخ شهادت : 21/10/65

 

در زمان امام حسین- - علیه السّلام - - مسلمان محافظه کار زیاد بود و رزمجوی مجاهد، کم. بارها مردانی ادّعای پشتیبانی از امام حسین -- علیه السّلام --  را نموده‌اند و آرزوی جنگ و جهاد داشته‌اند. امّا اکنون که فرزند برومند اسلام، فریاد « هَلْ مِنْ ناصرٍ یَنْصُرنی»  را بر گوشها می‌خواند سزاست که پاسخ مناسبی [به ایشان]  داده شود‌. این حقیر بر این مبنا و در این راستا عزم جهاد و اطاعت از امر ولایت فقیه نمودم. و کوشیدم به اندازه‌ی توانایی‌ام تکلیف عمل کنم و با خونم درخت پر ثمر اسلام را آبیاری کنم‌. ولایت فقیه را رها نکنید و بر جهاد همّت گمارید. در تهذیب نفس بکوشید که نصرت خدا شامل کسانی خواهد شد که به معنای صحیح کلمه، یاور دین خدا باشند.

 

 

 

 

نام شهید : منوچهر احمدی پری

_____________________

محلّ تولد : ملایر

محلّ شهادت : خرمشهر

تاریخ شهادت : 15/4/65

 

اکنون‌وقت آن رسیّده‌است که‌شاید بتوانم با نثار جان‌ناقابل‌خود، دین‌خود‌را به‌ اسلام و‌انقلاب‌‌ادا کنم و در قیامت با سرافرازی [تمام] در انتظار خانواد‌های شهدا باشم.

 

 

 

 

نام شهید : حسین احمدی یزدان

_____________________

محلّ تولد : رزن

محلّ شهادت : فاو

تاریخ شهادت : 28/11/64

 

بر‌همه یکایک ‌شما ‌واجب است‌ با جان‌ و‌مالتان‌ دین خدا را یاری ‌کنید ‌و‌[آن را] زنده نگه دارید‌.

 

 

 

 

نام شهید : محمّد رضا اسفندیاری

_____________________

محلّ تولد : اسدآباد

محلّ شهادت : قراویز

تاریخ شهادت : 11/6/60

 

انگیزه‌ی من از جهاد، همانا کمک به دین خدا و برای حفظ اسلام و یاری امام بوده و بس. و امیدوارم که [جهاد من] مقبول درگاه ایزدی قرار بگیرد.

 

 

 

 

نام شهید : حسن اسماعیلی

_____________________

محلّ تولد : رزن

محلّ شهادت : اسلام آباد

تاریخ شهادت : 6/5/67

 

اگر‌من به‌میدان جنگ نمی‌رفتم، جنگ‌ به ‌ ‌‌خانه‌ی‌ ما ‌کشانده ‌می‌شد‌. ‌آن وقت خدا می‌‌داند چه‌می‌شد. ‌همان کاری‌که به سر خانواده‌‌های خوزستانی‌و‌قصر شیرینی آوردند‌و‌بر سر خانواده‌‌های ما نیز می‌آمد، ‌در‌این صورت مردن بهتر از زنده ماندن بود‌‌.

 

 

 

 

نام شهید : عبادالله اسماعیلی

_____________________

محلّ تولد : رزن

محلّ شهادت : چنگوله

تاریخ شهادت : 17/12/64

 

بر تمام مسلمین است که از اسلام دفاع نمایند. هر وقت حریم قرآن مجید و اسلام عزیز مورد هجوم کفّار و منافقین قرار گرفت، مسلمانان باید برای دفع تجاوز و نابودی کفر به پا خیزند و از دین و میهن اسلامی دفاع بنمایند. [امروز که] ایران اسلامی از هر طرف مورد هجوم کفّار قرار گرفته است و مردم مسلمان ایران با تمام  عشق،  جانانه دفاع می‌کنند‌.

 

 

 

 

نام شهید : ناصر اصغری

_____________________

محلّ تولد : بهار

محلّ شهادت : مریوان

تاریخ شهادت : 8/3/60

 

« ولا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فى سبیل الله امواتاً بَلْ اَحیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرزقونَ» و مپندارید کسانی که در راه خدا کشته می‌شوند مردگان‌اند بلکه آنها زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند ‌.

 

 

 

 

نام شهید : غلامرضا اصل

_____________________

محلّ تولد : رزن

محلّ شهادت : شلمچه

تاریخ شهادت : 24/10/65

 

من از آن لحظه‌ای که پیر شده باشم و مرگ در رختخواب به سراغم بیاید وحشت دارم! [اگر] من در راه خدا کاری نکرده باشم و جان و پیکر ناقابلم را در راه خدا فدا نکرده باشم، چه کار کنم؟! شصت - هفتاد سال در این دنیا ظلم و جور، راحت عمر کرده باشم، در حالیکه برادران و خواهران ما در زیر سلطه‌ی ابرجنایتکاران له می‌شدند! نه! نه! انسان نمی‌تواند همین جور بنشیند و نگاه کند. باید بپا خیزیم نباید نشست. دیگر موقع نشستن نیست. دیگر خواب بس است، دیگر شعار بس است حالا موقع عمل کردن است‌.

 

 

 

 

نام شهید : حسن افشاری

_____________________

محلّ تولد : رزن

محلّ شهادت : پیرانشهر

تاریخ شهادت : 24/4/64

 

مادرم‌، برادرم، ‌خواهرانم! ‌من‌ برای‌ اسلام‌ جنگیدم.‌ ‌این‌ راه ‌را‌ آگاهانه‌رفتم‌و‌شهادت‌ آرزوی ‌دیرینه‌ من‌‌ بود! ‌‌ هم ‌اکنون ‌که‌ به ‌استقبالش‌ می‌روم‌‌ بی‌نهایت‌ خوشحالم ‌‌این ‌روز یکی‌ از‌ روزهای ‌بسیار ‌‌خوب عمر ‌‌من‌ است، ‌چون‌ بعد ‌از ‌چند ‌سال‌به‌آرزوی‌خود ‌می‌رسم.

 

 

 

 

نام شهید : غلامرضا اکبری

_____________________

محلّ تولد : تویسرکان

محلّ شهادت : چهارزبر

تاریخ شهادت : 5/5/67

 

اگر می‌خواهید عاقبت به خیر شوید و مسلمان واقعی باشید قوانین اسلام که در صدرآن نماز و جهاد است را رعایت کنید.

 

 

 

 

نام شهید : مجید اکبری

_____________________

محلّ تولد : ملایر

محلّ شهادت : شلمچه

تاریخ شهادت : 12/12/65

 

راهم را آگاهانه انتخاب کردم و آگاهانه حرکت نمودم. چشم منافقان کور و‌لعنت خدا بر آنها باد، که دست در دست دشمنان اسلام نهاده اند‌ وقصد دارند  اسلام  و میهن و امّت و خودشان را نابود کنند. امّا کور خوانده‌‌اند زیرا امّت ما امامی آگاه دارد و به قوّت و یاری خداوند دسیسه‌‌ها و نقشه‌های شیطانی‌شان یکی پس از دیگری نقش بر آب می‌شود‌.

 

 

 

 

نام شهید : محمّد اکبری

_____________________

محلّ تولد : بهار

محلّ شهادت : عراق

تاریخ شهادت : 26/10/65

 

خدایم را شاهد می‌گیرم تنها برای رضای او و بر اساس تکلیفی که احساس می‌کردم، به میدان جهاد آمدم و هیچ کاری را با ارزشتر از پیکار با خصم نیافتم‌. در اینجا با خدای متعال عهد و پیمان می‌بندم که دوشادوش رزمندگان شجاع اسلام و دنبال خمینی قهرمان حرکت کنم در این راه صعب العبور مسئله گذشتن از جان مطرح است که آن را با دل و جان پذیرا هستم.

 

 

 

 

نام شهید : احمد امیدفر

_____________________

محلّ تولد : تویسرکان

محلّ شهادت : شلمچه

تاریخ شهادت : 23/10/65

 

سلام به رزمندگانی که از همه چیز خود گذشتند و به جبهه نور علیه ظلمت شتافتند. [آنها]  اکنون با صدامیان کافر و ملحد می جنگند. برادران و خواهران! خدا را شکر می‌کنم که چنین سعادتی نصیب من کرد که در راه او گامی بردارم و در کنار رزمندگان عزیز باشم. انگیزه آمدنم به جبهه جز عشق به الله و در راه او ریاضت کشیدن و به رهبر زمانمان لبیک گفتن چیزدیگری نبود‌.

 

 

 

 

نام شهید : علیرضا امیری

_____________________

محلّ تولد : ملایر

محلّ شهادت : خرمشهر

تاریخ شهادت : 29/3/65

 

اگر ‌‌به تاریخ نگاه کنیم‌ می‌بینیم‌، همه‌ی امامان ما به شهادت رسیّده‌اند. که ای انسان! برخیز، برخیز‌ و ‌در راه خدا جهاد کن. ‌‌‌برخیز‌و‌‌ببین که چگونه مستضعفان جهان در زیرچکمه‌های استکبار پایمال می‌شوند!‌ این ندا را ما در این زمان لبیک می‌گوئیم که: ای امامان عزیز ما! راهتان را تا آخرین قطره‌ی خون ادامه می‌دهیم‌.

 

 

 

 

نام شهید : مهدی امیری

_____________________

محلّ تولد : ملایر

محلّ شهادت : عراق

تاریخ شهادت : 4/11/65

 

این کتاب [قرآن ] را گفته‌ی خدا می‌دانم، به آن اعتقاد دارم و دستورات آن را گردن می‌نهم. آنجایی که می‌فرماید: « هرگاه حرمت دین خدا مورد تجاوز کفّار قرار گرفت باید به دفاع و جهاد از آن پرداخت‌.» پس به جبهه آمدم تا وظیفه‌ای را که خداوند برای هر مسلمانی قرار داده با کمک او به انجام رسانم. آنجایی که می‌بینم بلاد اسلامی مورد هجوم کفار قرار گرفته‌اند؛ می‌بینم که چه ظلمها و جنایاتی بر مردم بی‌گناه روا داشته می‌شود؛ دیگر جای ماندن نیست، من برای او و قیام علیه این گونه نابرابری‌ها می‌جنگم، در راه خدا دفاع می‌کنم تا شاید بر اساس آیه‌ی شریفه « وَالَّذین جاهدُوا فینا لنهِدینَّهم سُبُلَنا » که می‌فرماید :          « آنانی که در راه ما  کوشش و جهاد می‌کنند، آنان را به راه خودمان هدایت می‌کنیم.» امیدوارم که به راه حقیقت و راه راست هدایت شوم و به سر منزل مقصود برسم.

 

 

 

 

نام شهید : صحبت ‌الله ایوتن

_____________________

محلّ تولد : نهاوند

محلّ شهادت : ماووت

تاریخ شهادت : 1/11/66

 

بارپروردگارا! تو خود می‌‌دانی که جزدر راه رضای تو قدم برنداشته‌ام. می‌دانی که به خواست‌و‌اراده‌ی خود جهت انجام وظیفه‌و‌تکلیف شرعی سلاح به دست گرفته‌ام تا ندای رهبرم را لبّیک‌ گویم‌. بارخدایا! تو خود شاهد باش. دینی که برگردن من بود با افتخار پذیرا شدم‌وبا قدم‌های استوار دنباله رو سیّدالشّهدا امام حسین - علیه السّلام - شدم‌. برادرانم محمّد و حمید، بدانید که من واقعاً برای رضای خدا به جبهه رفته‌ام. هدفم چیز دیگری جز این نبوده، پس در‌مرگ من شیون‌و‌گریه نکنید .

 

 

 

 

نام شهید : حسین ایّوبی

_____________________

محلّ تولد : ملایر

محلّ شهادت : سر پل ذهاب

تاریخ شهادت : 16/6/60

 

امروز که با استقامت و پشتکار مردان و زنان مؤمن و متّقی همراه با امامت و ولایت روح‌الله، حاکمیت خدا در جامعه اسلامی ما، ایران، این سرزمین عاشقان تشیّع، تحقّق یافته است و جنایتکاران و ابرقدرت‌های غرب و شرق درصدد بر آمده‌اند تا این صداها را در گلو خفه کنند و انقلاب پر تپش خلق را سرنگون کنند من خود را موظّف به پاسداری از این حاکمیّت و اطاعت از ولایت فقیه می دانم به فرمان او به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شتافتم. من تا آخرین قطره‌ی خون و آخرین گلوله‌های مسلسلم می‌جنگم تا خداوند بزرگ از ما راضی گردد. ما پیروان مکتب امام حسین – - علیه السّلام - -  هستیم و از کشته شدن در راه خدا باکی نداریم.

 

 

 

 

نام شهید : ابراهیم بابایی

_____________________

محلّ تولد : ملایر

محلّ شهادت :

تاریخ شهادت : 3/12/64

 

ای عزیزان، این‌را بدانید در‌این برهه از زمان که مثل امام حسین - علیه السّلام - مظلوم‌قرارگرفته‌ایم، خاموشی ننگ است‌. ‌‌نشستن در خانه‌و‌سکوت اختیارکردن در شأن یک مؤمن نیست. بنابراین باید حرکت کرد و باید هجرت کرد‌.

 

 

 

 

نام شهید : خیرالله باقری‌عارف

_____________________

محلّ تولد : رزن

محلّ شهادت : شلمچه

تاریخ شهادت : 12/12/65

 

ما‌ در ‌موقعیتی قرار گرفته‌ایم که باید مثل سالار شهیدان، امام حسین - علیه السّلام - در جبهه‌های نبرد‌ بجنگیم‌« وهَیْهات منّا الذّله»  امام حسین - علیه السّلام – را سر دهیم. مردم ما به امام خمینی، فرمانده کل قوا لبّیک گفته‌اند و من هم چون امام خمینی فرمودند: « رفتن جبهه از اهّم واجبات است.» به دستور ایشان عمل کردم. آری بر مسلمانان واجب است که مردانه در مقابل آمریکا و صدامیان تا آخرین قطره‌ی خون بایستند.

 

 

 

 

نام شهید : مصطفی بتونی

_____________________

محلّ تولد : ملایر

محلّ شهادت : شیروان چرداول

تاریخ شهادت : 27/11/62

 

برادران عزیز، مبادا احساس مسئولیت نکنید و بی تفاوت باشید. امروز روز یاری اسلام و قرآن است. مبادا در رختخواب ذّلت بمیرید و مبادا بر هوای نفسانی خود مسلّط نباشید و بمیرید‌‌! هان برادران! که برادرانت رفتند کمی به خود آیید و به یاری آنها بشتابید. آنان که رفتند، کاری حسینی کردند و آنان که ماندند کاری زینبی کنند وگرنه یزیدی‌اند.

 

 

 

 

نام شهید : عیسی بحیرایی

_____________________

محلّ تولد : نهاوند

محلّ شهادت : مریوان

تاریخ شهادت : 25/10/59

 

سال‌ها آرزوی شهادت را در سر می‌پروراندم الحمدالله به لطف خداوند این سعادت برسر من سایه افکند تا این جان ناقابل را به راه الله و وطنم و راه قرآن و امام عصر و امام خمینی تقدیم بکنم. سوگند یاد کردم که اگر صدبار مرا بکشند و بارها شکنجه‌ام دهند، دست از قرآن و امام نخواهم کشید‌.

 

 

 

 

نام شهید : ولی بخشی

_____________________

محلّ تولد : ملایر

محلّ شهادت : عراق

تاریخ شهادت : 28/4/61

 

خدایا! تو را شکر می‌کنم که مرا در این زمان قرار دادی و صحنه‌ی کربلا را بار دیگر تکرار کردی تا بتوانیم بهتر تو را شکر کنیم و به سوی تو ‌آییم.  خدایا! من تنها یک راه برای شکرانه‌ی تو انتخاب کردم - البته اگر بپذیری و سعادت را نصیبم کنی - و آن هم شهادت در راه تو و برای تو است. چون من تا به حال نتوانسته‌ام، آن طوری که باید و شاید با زبان شکرانه‌ی تو را به جا آورم.  حالا می‌خواهم  با قطره قطره‌های خونم تو را شکر کنم. خدایا مرا بپذیر و مرگم را شهادت در راه خودت قرار ده!

 

 

 

 

نام شهید : محمّد بکرایی

_____________________

محلّ تولد : ملایر

محلّ شهادت : عراق

تاریخ شهادت : 24/4/61

 

خدایا! حال که در حال حرکت به سوی جبهه هستم، جبهه‌ای که به حقانیّت آن آگاهم، تورا به یاری می‌طلبم. و به تو قسم می‌خورم که همیشه و تا آخرین لحظه‌‌های عمرم در راه مقدّس تو فداکاری کنم. خدایا! یاری‌ام ده تا بتوانم این وظیفه سنگین را آنچنان که شایسته مقام تو است انجام دهم. خدایا تو شاهد باش که من این راه را آگاهانه انتخاب نمودم و برای استقرار حکومت تو که همان جمهوری اسلامی است قدم برداشتم .

 

 

 

 

نام شهید : یعقوب بیات

_____________________

محلّ تولد : تویسرکان

محلّ شهادت : عراق

تاریخ شهادت : 13/11/66

 

در این برهه از تاریخ که دشمنان اسلام رو در روی انقلاب اسلامی که با خون هزاران شهید به ثمر رسیّده است قرار گرفته‌اند، وظیفه‌ی شرعی خود می‌دانم که برای دفاع از آرمان های مقدّس جمهوری اسلامی و حیثیت و آبروی کشورمان و برای رضای خداوند متعال به جبهه‌ی حق علیه باطل رهسپار شوم و دینم را نسبت به اسلام ادا نمایم. پدر و مادر عزیزم! من هم مانند هزاران بسیجی که در سنگرها با ایثار و فداکاری علیه دشمن می‌جنگند عازم جبهه می‌شوم و این راه را با آگاهی و شناخت و تمایل خود انتخاب کردم.

 

 

 

 

نام شهید : محمّد حسین بیاناتی داویجانی

_____________________

محلّ تولد : ملایر

محلّ شهادت : کوشک

تاریخ شهادت : 25/4/61

 

من از آقا و سرورم امام حسین - - علیه السّلام - - درس مبارزه و جهاد و شهادت را یاد گرفتم. من آموختم که زندگی [زیر ستم] نکبت بار است.  ما نباید منتظر باشیم که مرگ ما را فرا گیرد بلکه ما باید به سراغ مرگ برویم  و او را در آغوش بگیریم. مگر انسان یک دفعه بیشتر می‌میرد؟ پس چه بهتر که آن یک دفعه هم  در راه خدا باشد.

 

 

 

 

نام شهید : مجتبی پاشایی‌فاضل

_____________________

محلّ تولد : رزن

محلّ شهادت : جزیره مجنون

تاریخ شهادت : 20/6/65

 

به جبهه رفتن را وظیفه‌ی خود دانستم. باشد که با خون خود، درخت اسلام عزیز را آبیاری کنم و الگویی برای عزیزانم باشم‌.

 

 

 

 

نام شهید : محمّد پرورش

_____________________

محلّ تولد : بهار

محلّ شهادت : عراق

تاریخ شهادت : 1/11/65

 

اینجانب بنا به‌وظیفه‌ی شرعی خود‌ را مهیّای جهاد ساختم ‌تا بلکه با‌خدمت کوچکم توانسته باشم دین خود را به اسلام ادا کرده باشم.

 

 

 

 

نام شهید : شیروده پقکی

_____________________

محلّ تولد : نهاوند

محلّ شهادت : میمک

تاریخ شهادت : 27/7/63

 

مبارزه با نفس امّاره، مبارزه با دشمن، مبارزه با بی تفاوتی [بر همه لازم است]. از عوامل جداشدن [از ارزشها] در ملّتی بی تفاوتی است. مثلاً من بگویم به من چه؟ و دیگری همین و هرکس دنبال کار خود باشد، این درست نیست. باید در جامعه امر به معروف و نهی از منکر کرد. این یک وظیفه است. انسان اگر دشمن درون را کشت دشمن بیرون راهم می‌کشد. انسان مسلمان باید تا زنده است کوشش کند‌.

 

 

 

 

نام شهید : جلال پیر حیاتی

_____________________

محلّ تولد : نهاوند

محلّ شهادت : عراق

تاریخ شهادت : 22/10/65

 

شکر خدایی را که نعمت جهاد در راه دینش را به ما اعطا کرده‌ است. این نعمت عظیم ویژگی بزرگ اسلام است زیباتر از جهاد شهادت در راه خداست. با چه روشی می‌توانیم خود را در کنار شهدا قرار دهیم؟ آنهایی که خون دادند تا اسلام زنده بماند. آنهایی که ندای «هَلْ مِنْ ناصرٍ یَنْصُرنی »  امام حسین -  علیه السّلام -  را لبیک گفتند. پس به خود آییم و به صلاح و سلاح مسلح شویم و ما هم به ندای غریبانه‌ی امام حسین - علیه السّلام - که هنوز از کربلا به گوش می‌رسد، لبیک گوییم، تا در روز قیامت در مقابل زینب کبری‌(س) و فاطمه زهرا‌(س) روسفید باشیم‌.

 

 

 

 

نام شهید : عزت الله پیشخورد

_____________________

محلّ تولد : بهار

محلّ شهادت : گیلان‌غرب

تاریخ شهادت : 21/9/60

 

اگر جامعه‌ای بخواهد جمهوری اسلامی و حکومت الله در آن حکم فرما باشد[تحقّق این امر] امکان ندارد مگر با یک شرط. آن شرط این است که باید هجرت کند. خون بدهد. شهید بدهد تا پیروز شود‌. پس فردفرد ما برای برقراری و حفظ نظام جمهوری اسلامی باید هجرت کنیم. مبارزه کنیم و شهید بدهیم و شهید بشویم تا حکومت الله بر جامعه حکم فرما باشد. وظیفه‌ی ما خدمت به اسلام و پاسداری ازآن است. اگر بکشیم وظیفه را انجام داده‌ایم و اگر کشته بشویم باز هم وظیفه را انجام داده‌ایم‌.

 

 

 

 

نام شهید : حسن مراد ترکاشوند

_____________________

محلّ تولد : نهاوند

محلّ شهادت : شیخ محمّد ماووت

تاریخ شهادت : 27/2/67

 

من بر اساس وظیفه‌ی دینی و الهی خود، عازم صحنه‌ی پیکار می‌شوم. من به یقین فهمیده‌ام که دو جبهه‌ی حق و باطل در مقابل هم قرار گرفته‌اند‌. خدا شکر می‌کنم که این افتخار را به من داد که سربازی گمنام به نام بسیجی باشم در صحنه‌ی دفاع از دین اسلام قرار بگیرم‌. الان خود را در نقطه‌ای یافتم که گویا محل وصل به یار است. واقعاً [اینجا] دانشگاه و جای رسیّدن به خداست. خدا را شکر می‌کنم [که] در این سن به این مکان آمده‌ام تا دینی که کاملترین دین هاست [یعنی]  دین اسلام دفاع کنم‌.

 

 

 

 

نام شهید : عزیزمراد ترکاشوند

_____________________

محلّ تولد : تویسرکان

محلّ شهادت : پادگان ابوذر

تاریخ شهادت : 16/12/63

 

چون که می‌خواهم به جبهه‌ی حق علیه باطل بروم اوّل آرزویم این است که به آب و خاک کشور اسلامی‌ام خدمت کنم و برای رضای خدا بمیرم‌.

 

 

 

 

نام شهید : بهمن ترکمند

_____________________

محلّ تولد : تویسرکان

محلّ شهادت : فاو

تاریخ شهادت : 28/11/64

 

اگر اسلام را می‌‌خواهید، بسم الله این اسلام و این هم میدان، بروید تا پیروزش کنید. پس بگویم پیر مردانی هستند که محاسن برف گونه شان بر چهره‌ی نورانیشان می‌درخشد و یاد آور حبیب بن مظاهر در کربلای حسین اند و حالات و نگاه هایشان یاد آور عمیق‌ترین مفاهیم عرفانی و سلوک سالکان راه حق می‌باشد [این پیران دلاور] آنقدر می‌روند تا شهید شوند. پس درودتان باد ای شهیدان‌!

 

 

 

 

نام شهید : مراد ترکی

_____________________

محلّ تولد : نهاوند

محلّ شهادت : فاو

تاریخ شهادت : 16/1/65

 

برادران و خواهران مسلمان! راهی که می‌روم ادامه‌ی راه سرخ شهیدان و بنا به فتوای رهبر کبیر انقلاب است. هدفی جز رضای خدا و مبارزه با کفار  و متجاوزین ندارم. به کوری چشم دشمنان اسلام این راه را آگاهانه انتخاب نمودم و آگاهانه می‌‌روم تا در شط خون شناور گردم و با خون خود درخت انقلاب اسلامی را بارور نمایم. می‌روم تا امام زنده بماند. می‌روم تا انسانیّت و شرف بماند، آزادی بماند. و می‌روم تا دیگر ظلمی نباشد و متجاوزی نباشد. آمریکای جنایتکار و اذناب خونخوارش بدانند تا جوانان مسلمان و حسینیان هستند هرگز نخواهند گذاشت خواب آرام در چشم آنها فرو رود.  باری جوانان و برادران هم روستایی و هم شهری، تقاضا دارم در خط اسلام حرکت نمایید و همچون امام حسین - علیه السّلام - به جبهه هجوم آورید. مبادا از کاروان اباعبدالله عقب بمانید‌.

 

 

 

 

نام شهید : رضا تیموری

_____________________

محلّ تولد : تویسرکان

محلّ شهادت : پیرانشهر

تاریخ شهادت : 11/6/62

 

آری ما حامیان امام حسین - - علیه السّلام - - می‌خواهیم بگوییم که ما فرزندان اوییم. کتابمان قرآن، مکتبمان اسلام، درسمان شهادت، معلّم این درسمان امام حسین - - علیه السّلام - -  است. می‌رویم تا به گفته‌ی اماممان یا کشته شویم و یا بکشیم که در هردو حالت به سعادت دست یافته‌ایم. اکنون که آماده هجرت و جهاد اصغر شده‌ام، امیدوارم که بتوانم در جهاد اکبر پیروز شوم، و[امیدوارم]  آن طور که مکتب اسلام خواسته است بتوانم خود را پاسدار و سرباز حزب الله بپرورانم و در این امتحان دانشگاه الهی، پیروز بیرون آیم.

 

 

 

 

نام شهید : محمّد تیموری

_____________________

محلّ تولد : ملایر

محلّ شهادت : قصر شیرین

تاریخ شهادت : 9/11/61

 

اگر ما به سنگرها نیاییم پس‌ چه کسی ‌می‌خواهد بیاید؟  اگر در خانه نشستم و گفتم مسلمان هستم ؛ آیا این درست است؟ خیر به خدا قسم درست نیست! نمی‌دانید که چه خونهایی در ‌این راه ریخته شده‌ است‌.‌ من نه ‌برای ریا نه ‌برای کبر و نه برای ‌پول و‌مال دنیا به اینجا آمده‌ام؛ بلکه آمده‌ام تا آخرین نفس با کفّار بجنگیم و پیروز شویم.

 

 

 

 

نام شهید : ‌محمّد‌علی جریان

_____________________

محلّ تولد : رزن

محلّ شهادت : جبهه غرب

تاریخ شهادت : 1/3/63

 

شهید تبلوری از شهادت است. تبلوری از مکتب خونبار حسین و حسین تبلوری از مظلومیّت علی و علی تبلوری از تقوی، یقین ،علم ، ایمان ، جود،  احسان، وعدالت است. پس برادرم، امیدوارم همراه با جهاد اصغر، در جهاد اکبر هم که غلبه‌ی نفس لوّامه بر نفس امّاره است پیروز گردی و قوّه‌ی عقلیه خود را حاکم بر قوای نفسانی‌ات بگردانی!

 

 

 

 

نام شهید : محمّد‌علی جریان

_____________________

محلّ تولد : رزن

محلّ شهادت : ماووت

تاریخ شهادت : 14/4/66

 

با حماسه‌ای هستی ساز و حیات بخش، برای خدا بپا خواستیم تا تنها چیزی که داشتیم، یعنی جان را فدای اسلام کنیم‌.

 

 

 

 

نام شهید : علی جریان (جعفری راد‌)

_____________________

محلّ تولد : رزن

محلّ شهادت : فاو

تاریخ شهادت : 28/1/65

 

و ‌اما ‌جنگ، ‌یکی ‌دیگر ‌از ‌نعمتهایی ‌است که ‌به‌‌ ما ‌عطا ‌کرده‌ای،‌ که هنوز‌ بر‌ عده‌ای‌ از ‌ما  روشن‌ نشده ‌است ‌و ‌بعد ‌از اتمامش ‌است ‌که ‌متوجه ‌این ‌نعمت ‌‌بزرگ ‌الهی ‌خواهیم ‌شد!‌

و‌‌ ما ‌ان‌شاء الله تعالی جزو ‌آن ‌دسته نباشیم‌‌ و ‌چنین‌ روزی در زندگیمان ‌فرا نرسد‌.

 

 

 

 

نام شهید : رمضان جلالوند

_____________________

محلّ تولد : نهاوند

محلّ شهادت : عراق

تاریخ شهادت : 22/10/65

 

بار الها! حال که یاری ام کردی و به من سعادت دادی که در این جهاد مقدّس شرکت نمایم. از تو می‌خواهم که بیشتر کمکم کنی تا بتوانم بر قلب دشمنان دینت و آیینت هجوم برم.[شاید] بتوانم وظیفه و تکلیفی که بر عهده‌ام گذاره شده است انجام دهم‌. بار الها! از تو می‌خواهم که در این راه که هدایتم نموده‌ای، قدمهایم را ثابت و استوار بداری و قدمهایم را نلرزانی تا قهرم و خشمم را که همان خشم خودت می‌باشد بر سر دشمنان اسلام و قرآنت فرو ریزم‌. خدایا! من دوست دارم لیاقتش را داشته باشم که در این جهاد مقدّس، بدنم تکه تکه شود و تکه‌های بدنم روی زمین پهن شود‌و خونم به روی زمین جاری گردد تا تکه‌های بدنم روز قیامت گواه و شاهد اعمالم باشد.

 

 

 

 

نام شهید : مهدی جلالی

_____________________

محلّ تولد : تویسرکان

محلّ شهادت : ماووت

تاریخ شهادت : 25/10/66

 

جهاد یک امر الهی است که الان بر تک تک افرادی که می‌توانند سلاح در دست بگیرند و بجنگند‌. واجب است.

 

 

 

 

نام شهید : ولی الله جلیلوند

_____________________

محلّ تولد : تویسرکان

محلّ شهادت : خرمشهر

تاریخ شهادت : 20/6/65

 

خدا را شکر می‌کنم در قرار گرفته‌ایم که نوجوانان و جوانان و حتّی پیران ما یکپارچه به سوی میدان های نبرد حق علیه باطل می‌شتابند. آنان مشتاق‌اند  که با خون خود، درخت اسلام را آبیاری کنند. من نیز از خداوند تعالی خواستم که عاقبتم را بر این امر بنهد تا بتوانم انجام وظیفه کرده باشم.

 

 

 

 

نام شهید : علی جمهور

_____________________

محلّ تولد : تویسرکان

محلّ شهادت : سلیمانیه

تاریخ شهادت : 21/2/66

 

ای‌مؤمنان ‌با ‌کافران ‌جهاد‌کنید. ‌تا‌‌ در‌ روی ‌زمین‌، فتنه‌و‌فسادی‌ دیگر،  ‌حتّی‌‌ یک ‌نفر ‌بی‌دین باقی نماند‌.

 

 

 

 

نام شهید : شعبان‌علی جهانگیری معّز

_____________________

محلّ تولد : بهار

محلّ شهادت :

تاریخ شهادت : 27/11/62

 

خداوندا، معبودا، این بنده‌ی حقیر را در این راه مقدّس، که همان جهاد در راه تو می‌باشد، یاری فرما. پروردگارا کمکم کن تا بتوانم این وظیفه‌ی سنگین را که شهدا به دوش ما گذاشته‌اند،  خوب و برای رضای تو انجام دهم. بنده همیشه با صدای بلند فریاد می‌زنم: رهبر عزیزم، ای نایب امام زمان‌(عج)! من  تا آخرین قطره‌ی خونم از اسلام و مکتب جمهوری اسلامی و آیین مقدّس قرآن دفاع خواهم کرد‌.

 

 

 

 

نام شهید : ‌ احمد جوکار

_____________________

محلّ تولد : ملایر

محلّ شهادت : عراق

تاریخ شهادت : 23/1/62

 

اکنون با آگاهی، شناخت ‌و یقین به سوی جهاد‌ و شهادت می‌روم‌ و با حرکت پشت سر امام امّت خمینی بت شکن ‌و یافتن اخلاص واقعی، رضای تو را ‌به دست می‌آورم‌.

 

 

 

 

نام شهید : محسن چراغعلی

_____________________

محلّ تولد : تویسرکان

محلّ شهادت : عراق

تاریخ شهادت : 12/12/64

 

از خداوند متعال خواهانم که به رزمندگان غیور قوّت عنایت فرماید، تا هر چه سریع تر ریشه کفر و نفاق را از سراسر جهان برکنند و پرچم پر افتخار اسلام را در سراسر جهان به اهتزاز درآورند‌.

 

 

 

 

نام شهید : محسن چراغعلی

_____________________

محلّ تولد : تویسرکان

محلّ شهادت : عراق

تاریخ شهادت : 12/12/64

 

درود بر پدر‌و‌مادر عزیزم، که با خون جگر‌‌‌ و ‌زحمت طاقت فرسا مرا به سن جوانی رسانید‌‌ند و‌برای دفاع از‌اسلام عزیز، ‌عازم نبرد با دشمنان خدا‌، ‌قرآن‌ و‌ پیامبر کردند .

 

 

 

 

نام شهید : داوود چراغی

_____________________

محلّ تولد : ملایر

محلّ شهادت :

تاریخ شهادت : 23/12/63

 

به خون پاک و پرخروش شهیدان قسم! به خاک پاک کربلای ایران قسم! که تا خون در رگهایم جاری است دست از مبارزه با فساد برنداشته و تا آخرین لحظه عمرم، پیر جماران این قلب تپنده‌ی امّت اسلامی را یاری خواهم کرد‌

 

 

 

 

نام شهید : محمّد رضا حاتمی

_____________________

محلّ تولد : ملایر

محلّ شهادت : عراق

تاریخ شهادت : 30/10/65

 

من‌به خاطر مادیات‌و‌دنیا به سپاه[اسلام نپیوستم بلکه]  انگیزه‌ی من خدا‌ و حراست از دین او و‌حفظ انقلاب اسلامی‌ و ‌رهایی ‌تمامی ‌مستضعفان‌ روی‌ زمین ‌و ‌ادامه‌ راه خونین‌و‌سرخ‌برادرم‌ می‌باشد ‌راهی‌که‌برادرم‌آگاهانه‌انتخاب کرد‌و جان ‌و خونش را بر‌سر‌‌این‌‌راه گذاشت، ادامه‌ی این را به‌من واگذار نمود‌. امّا ‌بعد از‌من ادامه‌ی ‌این راه به عهده‌‌ی برادران‌و دوستان و خویشان و آنهایی است که دوست دارند اسلام زنده بماند.

 

 

 

 

نام شهید : آزاد حبیبی

_____________________

محلّ تولد : کبودر آهنگ

محلّ شهادت : شیروان چرداول

تاریخ شهادت : 28/11/62

 

تنها هدف من در این جنگ دفاع از اسلام و ولایت فقیه می‌باشد.  وظیفه هر مسلمانی است که با هر وسیله‌ای می‌تواند از اسلام و تشیّع دفاع کند و من غیر از جانم چیزی ندارم تا فدای اسلام نمایم.

 

 

 

 

نام شهید : سیّد علی اصغر حسینی

_____________________

محلّ تولد : ملایر

محلّ شهادت : عراق

تاریخ شهادت : 30/11/64

 

و در راه خدا جهاد کنید چه با مال و چه با جان. به [هر] وسیله‌‌ای که در اختیار داشته باشید می‌توانید جهاد کنید.

 

 

 

 

نام شهید : سیّد ناصرالدّین حسینی

_____________________

محلّ تولد : ملایر

محلّ شهادت : قصر شیرین

تاریخ شهادت : 12/1/70

 

ما راهمان را ادامه‌می‌دهیم، ‌که ‌این فرمان خداست. ‌‌این راه همان راه انبیا ‌و ‌راه امامان است. پس‌ما ‌این راه‌ را باید بپیماییم، ‌حتی اگر ‌به ‌قیمت جانمان ‌تمام ‌شود. ‌اسلام‌ برای پیروز شدن‌ خون‌‌ می‌خواهد. ‌همان طور‌که‌ انسان ‌برای [زنده] ماندن ‌آب‌ و ‌غذا‌‌ می‌خواهد. ‌پس ‌باید‌ خون ‌داد ‌تا ‌‌اسلام- ‌‌به‌ امید ‌خدا- به پیروزی کامل برسد.

 

 

 

 

نام شهید : درویش مراد حمزه لویی

_____________________

محلّ تولد : ملایر

محلّ شهادت : قصر شیرین

تاریخ شهادت : 25/6/61

 

با درود فراوان به رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(ره) و شهیدان به خون خفته‌ی انقلاب اسلامی ایران، شهیدانی که با دادن خون خود درخت اسلام را آبیاری کردند و به ندای «هَلْ مِنْ ناصرٍ یَنْصُرنی» امام شهیدان، لبیک گفتند. آنان  از  جان و مال و زندگی خود گذشتند و با پشت سرگذاشتن سختی ها و مشکلات فراوان به او رسیّدند. امیدوارم که من هم بتوانم با دادن خون ناقابل خود به جمع این شهیدان بپیوندم و شربت شهادت را بنوشم. شهادتی که من آگاهانه انتخاب کرده‌ام بسی مؤثّر و سازنده در انقلاب اسلامی است‌.

 

 

 

 

نام شهید : ولی الله حمزه لویی

_____________________

محلّ تولد : ملایر

محلّ شهادت : سر پل ذهاب

تاریخ شهادت : 9/3/60

 

ما با میل و رغبت به این جهاد مقدس آمده‌ایم، تا پوزه‌ی ابرقدرت‌ها و جهان خواران را به خاک مذّلت بمالیم. و حق مظلومان گیتی را از ظالمان بگیریم. ما دنباله‌ی نهضت امام حسین - علیه السّلام - را گرفته‌ایم و با روش آن حضرت پیش می‌رویم. دشمنان انقلاب ما، روش یزید و معاویه را در پیش گرفته‌اند.  امّا گویا این عالمیان «صمٌّ بُکمٌ عُمی» هستند و اصلا نمی‌خواهند فرصت فکر کردن را به خود بدهند تا حق را از باطل تمییز دهند. ای خدا! تو خود آگاهی که از روی صدق و صفا سخن می‌گویم و همه تلاشم برای گرفتن حق مستضعفان از مستکبران است وگرنه من که در 49 سالگی توان جنگیدن ندارم!  ولی گاهی چنان نیرویم می‌‌دهی که فکر می‌کنم جوان 25 ساله می‌باشم. مانند آهو از این کوه و آن تپّه بالا می‌روم تا دشمن  نادان و دست نشانده را از خاک کشور اسلامی بیرون برانم. و امّا ای کوردلان! چرا شما نمی‌خواهید اسلام را یاری دهید که از سرزمین خود شما برخواسته است تا انوار زرّینش را بر اقطار عالم پرتو افشانی نماید ولی افسوس شما مانند خفّاشان از نور آن گریزانید و قدر آن را نمی‌‌دانید‌.

 

 

 

 

نام شهید : محمّد جعفر حمیدی

_____________________

محلّ تولد : نهاوند

محلّ شهادت : اشنویه

تاریخ شهادت : 27/5/64

 

هدف من از هجرت و جهاد ادای تکلیف شرعی بود. من نه برای اشغال زمین دشمن آمدم‌و نه برای کسب امتیاز.  اصولا کار‌یک مقلّد، عمل کردن به فتوای مجتهد جامع الشرایط است که از آن تقلید می‌کند. پس وقتی امام فتوی‌می‌دهد که جوانان عزیز بروند دنبال جنگ‌و کار جنگ‌را تمام کنند. ‌بر ‌خود وظیفه‌ی دینی‌‌ و شرعی دیدم که برای ادای تکلیف پا در‌جبهه‌های حق نمایم تا به وظیفه‌ی شرعی خود عمل کنم. پس ‌در این راه پیروزی یا شکستفرقی ندارد چون ما به تکلیف عمل کرده‌ایم.

 

 

 

 

نام شهید : نورخدا حیدری راد

_____________________

محلّ تولد : ملایر

محلّ شهادت :

تاریخ شهادت :

 

باز تاریخ تکرار می‌شود. حکومت طاغوتیان به صورت امپریالیسم شرق و غرب    و ابو جهل‌ها در لباس صدامیان و در پناه مذهب ظاهر شدند. امّا ابوذرها مسلمان‌ها و بلال‌ها در جوار رهبر زمان ساکت نخواهند نشست بدانید، ایران اسلام در این مرحله رشد می‌کند و حکومت ابرقدرتها به تزلزل می‌افتد‌.

 

 

 

 

نام شهید : میر حسین خانی حسین آبادی

_____________________

محلّ تولد : اسدآباد

محلّ شهادت : میمک

تاریخ شهادت : 24/5/66

 

ای امّت اسلام، آستین‌ها را بالا بزنید و از جنگ و شهادت در راه خدا نترسیّد و بر امپریالیسم شرق و غرب و اسرائیل بشورید. قرآن بخوانید و استغفار کنید . افتخار من این است که در راه عقیده‌ای جهاد کردم که به حقانیّت آن آگاه بودم.

 

 

 

 

نام شهید : تقی محمّد خانی عارف

_____________________

محلّ تولد : رزن

محلّ شهادت : شلمچه

تاریخ شهادت : 24/1

 

ای‌ مردم! ‌بدانید‌ که ‌هم‌‌ اکنون ‌‌جنگ ‌به مرحله‌ای ‌رسیده‌ است که امام حسین        - علیه السّلام -  «هَلْ مِنْ ناصرٍ یَنْصُرنی‌» می‌گوید. ای مردم!  بدانید‌‌ روزی ‌‌می‌رسد‌ که ما همه به گورستان تاریک خواهیم رفت‌، پس  چه‌بهتر ‌که ‌در راه ‌خدا‌ بمیریم ‌و ‌با‌روی ‌سفید ‌به پیشگاه خداوند‌ متعال‌برویم‌ تا ‌در قیامت‌، در‌ پیشگاه پیامبر‌(ص)‌ و ‌امام حسین‌ - علیه‌السّلام - روسیاه‌ و ‌سرافکنده نباشیم‌. ‌بدانید‌ که قرآن می‌فرماید« ولا تَحْسَبَّن الَّذینَ قُتِلوا فی‌سبیل‌اللهِ اَمواتاً بَل اَحیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزقونَ‌  کسانی‌ ‌که در راه خدا کشته می‌شوند چون‌مردگان‌ ندانید‌‌ بلکه آنها زنده‌اند ‌و ‌نزد پروردگارشان‌ روزی‌ می‌برند‌.‌» آیا این بهتر‌‌ است‌ یا‌ زیر ‌ظلم‌ و ‌ستم ‌جان‌‌ سپردن‌‌؟ ‌‌اینجا این ‌جمله‌ از امام حسین – علیه السّلام – را  متذکر‌می‌شوم «  که‌ مرگ ‌‌با‌ عزّت بهتر‌ است از زندگی‌ که ‌زیر بار‌ ذّلت سپری شود». ‌وای مردم! بدانید که هیچ‌وقت ‌از رفتن‌ فرزندانتان ‌به ‌جبهه‌های نور‌علیه ظلمت‌ و‌خدمت کردن به اسلام جلوگیری نکنید، چرا؟ زیرا که امام حسین‌- علیه‌السّلام - حتّی پسر شیر خواره‌اش را در راه ‌خدا هدیه ‌کرد ‌تا اینکه‌ دین‌اسلام  زنده‌ و‌محفوظ بماند. ‌و‌ما هم باید دنباله رو کارها و ‌سنّت‌های ‌آنها ‌باشیم‌ و‌ هر ‌چه ‌می‌‌توانیم ‌باید ‌علیه‌ ظلم ‌و ‌ستم ‌و‌ناحق‌ بجنگیم وحق ‌و‌عدل را برپا داریم‌.‌ اسلام ‌و‌قرآن‌ و‌مکتب احتیاج به کمک‌ و ‌‌یاری  دارد.  باید رفت‌ و‌جان فدا کرد تا دین محمّد(ص) زنده بماند‌.

 

 

 

 

نام شهید : محمّد ابراهیم خدابخشی

_____________________

محلّ تولد : تویسرکان

محلّ شهادت : اسلام آباد

تاریخ شهادت : 6/5/67

 

ما برای ثروت قیام نکردیم. ولی هر موقع حس کنیم میراث محمّد ‌(ص)،  اسلام در خطر است، قیام خواهیم کرد و جواب آن خطر را خواهیم داد! ما سرباز اسلام هستیم و باید از کشور و دین خود دفاع کنیم و تا آخرین قطره‌ی خون در برابر کفّار ایستادگی می‌کنیم و اگرلیاقت شهادت داشته باشیم، شهید می‌شویم.

 

 

 

 

نام شهید : محمّد‌حسین خرایی

_____________________

محلّ تولد : نهاوند

محلّ شهادت : ماووت

تاریخ شهادت : 6/11/66

 

آنان که در امر جهاد سستی می‌ورزند‌و حکم امام را گردن نمی‌نهند بر جنازه‌ام حاضر نشوند. من این راه را [بر اساس] عقل برگزیده‌ام و آگاهانه برپای خواسته‌‌ام تا به ناتوانان، درس عبرتی دهم‌ و آنان را از توجیهات برحذر دارم‌.

 

 

 

 

نام شهید : حجت الله خردمندی

_____________________

محلّ تولد : کبودر آهنگ

محلّ شهادت :

تاریخ شهادت : 30/11/62

 

ما برای خدا به جنگ می‌رویم. اگر این جنگ به نفع اسلام و قرآن تمام شد          –  ان‌شاء الله – و ما زنده ماندیم. به کمک کشورهای اسلامی دیگر می‌رویم تا ابر قدرت‌ها را نابود کنیم. (ان شاء الله)

 

 

 

 

نام شهید : طیّب خرم آبادی

_____________________

محلّ تولد : نهاوند

محلّ شهادت : جزیره مجنون

تاریخ شهادت : 20/6/65

 

قالَ اللهُ تَعالی: « وَ قاتِلوهُمْ حَتّی لاتَکونَ فِتنهٌ» : طبق گفته‌ی قرآن ما باید با تمام نیرو علیه ظلم و کفر بجنگیم و یک لحظه فرصت تجهیز نیرو به دشمن ندهیم. تنها چیزی که می‌تواند این نیرو را در انسان بوجود بیاورد این است که،  انسان اوّل خودش را بشناسد که « کیست و چه کاره است»؟ اگر انسان خود را شناخت، خدای خود را بهتر می‌شناسد و زمانی که خدای خود را شناخت و ایمان کامل به او آورد [آنگاه]  می‌تواند به جبهه برود. انسانی که به خدا و روز قیامت یقین داشته باشد؛ علیه کفر می‌جنگد تا اینکه یا به پیروزی برسد و یا به درجه‌ی رفیع شهادت نایل آید.

 

 

 

 

نام شهید : حسین‌مراد خزایی

_____________________

محلّ تولد : نهاوند

محلّ شهادت : چنگوله

تاریخ شهادت : 28/11/62

 

اگر کشته شوم پاداشم پیش خدا گم نخواهد شد. اگر بکشم  که جهاد کرده‌‌ام. چون خداوند فرموده است: « به راستی آنهایی که به خاطر من دست از مال و زندگی و ‌فرزند خود می‌کشند، مسلمان واقعی هستند‌».

 

 

 

 

نام شهید : صحبت‌الله خزایی

_____________________

محلّ تولد : نهاوند

محلّ شهادت : فاو

تاریخ شهادت : 5/12/64

 

اگر چه کوچکتر از آنم که افتخار شهادت را داشته باشم، امّا به هر حال چون سعادت حقیقی در این راه است، آن را انتخاب نمودم. ‌ قدم در این راه گذاشتم      و تنها هدفم جلب رضای خدا است، زیرا هر هدفی جز این هدف، پوچ و بی ارزش است بزرگترین سعادت رسیّدن به مقام قرب الهی است و انسان تا خدا را نشناسد به این هدف پی‌نخواهد برد. ما با بهره گرفتن از مکتب حیات بخش اسلام که مکتب خاص الهی است در این برهه‌ی خاص به رهبری نایب امام عصر در حال پیمودن چنین راهی هستیم. ما در این راه قدم گذاشته‌ایم و مسلّماً به یکی از این دو هدف خواهیم رسید: یا دشمن را می‌‌کشیم یا خود کشته می شویم. هر دو جلب رضای پروردگار یکتاست از این بهتر چه چیزی وجود دارد؟  تنها به این وسیله انسان آرام خواهد گرفت. خداوند در این باره می‌فرماید: (وَالَّذینَ جاهَدوُا فینا لَنَهْدینَّهُم سُبُلنا‌)، ما راههای خود را به آنان که در راهمان جهاد کردند نشان خواهیم داد‌.

 

 

 

 

نام شهید : محسن خزایی

_____________________

محلّ تولد : نهاوند

محلّ شهادت : خرمشهر

تاریخ شهادت : 22/11/66

 

سلام مرا به امام برسانید و بگویید که من تا آخرین قطره‌ی خونم در جبهه‌ها استقامت کردم، و سنگرم را ترک نکردم. با خدا پیمان می‌بندم که در تمام عاشوراها و در تمام کربلاها با امام حسین - علیه السّلام - باشم و هرگز سیّدالشّهدا را تنها نگذارم‌. ای حسین! ما به ندای تو لبّیک گفتیم و با صورت‌های خونین که مایل به عطر بهشتی است به دیدن تو آمده‌ایم پس ما را پذیرا باش‌.

 

 

 

 

نام شهید : حسین خزلی

_____________________

محلّ تولد : تویسرکان

محلّ شهادت : سر پل ذهاب

تاریخ شهادت : 9/7/60

 

اکنون که برای بار دوم عازم جبهه‌ی حق علیه باطل می‌باشم، همه باید بدانند من آگاهانه و با میل و‌رغبت و با انتخاب خود در این راه قدم گذاشتم.

 

 

 

 

نام شهید : ابراهیم دادگری

_____________________

محلّ تولد : رزن

محلّ شهادت : ماووت عراق

تاریخ شهادت : 6/4/66

 

بنا به فرمان خداوند و مسئولیتی که داشتم، برای رضای خداوند و برای نابودی دشمنان اسلام به جنگ کفّار رفتم، تا بتوانم کمکی به اسلام  کرده باشم و خدا را از خود راضی و خشنود کنم‌‌. ای جوانان، نکند که در رختخواب بمیرید که امام حسین - علیه السّلام - در میدان نبرد شهید شد. ای جوانان مبادا در غفلت بمیرید که علی - علیه السّلام - در محراب عبادت شهید شد. و مبادا در حال بی تفاوتی بمیرید که علی اکبر حسین در راه امام حسین - علیه السّلام - و با هدف شهید شد‌.

 

 

 

 

نام شهید : محمّد دارابی

_____________________

محلّ تولد : ملایر

محلّ شهادت : عراق

تاریخ شهادت : 29/10/65

 

عاشق زیارت کربلای امام حسین - - علیه السّلام - - و عاشق دیدن جمال امام زمان‌(عج) هستم. دلباخته‌ی این راه هستم [و اکنون] اثر این عشق و ارادات در قلبم نمایان است.

 

 

 

 

نام شهید : ایرج داوری

_____________________

محلّ تولد : تویسرکان

محلّ شهادت : عراق

تاریخ شهادت : 28/11/64

 

من آگاهانه و با چشمی باز راهی جبهه شدم تا از حریم مقدّس اسلام دفاع کنم.

 

 

 

 

نام شهید : رضا دشت آراء

_____________________

محلّ تولد : بهار

محلّ شهادت : مهاباد

تاریخ شهادت : 27/1/63

 

من دیگر بار به یاد خدا هجرتی در پیش گرفتم که در این هجرت برگشتنی نیست. در این سفر می‌خواهم پاک و خالص باشم. [یقین دارم که ] چاره ساز و صلاح من جز این سفر نیست دردم را جز جاری شدن خونم درمانی نیست. می‌خواهم پیکارگر علیه ظلم و استعمار و طرفدار حق و عدالت باشم. ای پدر و مادر و برادران و خواهران من! من راه را و خود را شناخته‌ام و می‌دانم برای چه کسی رفته‌ام. همانطوری که در حدیث قدسی فرموده خود اوخون بهای مرا می‌دهد! شخصی مرا مجبور به این کار نکرده است. راهی را می‌خواهم بروم که خیلی‌ها در این راه رفتند و هنوز هم برنگشته‌اند. می‌خواهم راهی را طی کنم  که علی (ع) شیر خدا، شوهر زهرا (س) و تک سوار عرب در میان سیل کفّار پیمود و ندای فزت برب الکعبه را در نوزدهم ماه رمضان از حنجره‌ی[پاک]  خویش جاری ساخت.

 

 

 

 

نام شهید : نورمحمّد دیداری

_____________________

محلّ تولد : رزن

محلّ شهادت : بستان

تاریخ شهادت : 21/12/63

 

وظیفه‌ی هر فرد مسلمانی است که در مقابل تجاوزات بیگانه به میهن اسلامی  دفاع نماید. از آنجایی که بنده یک مسلمان هستم، دفاع از اسلام و میهن عزیز را یک وظیفه‌ی شرعی دانستم.  به جبهه‌های جنگ آمدم تا دست تمام غارتگران روس و انگلیس و آمریکا و غیره را از زمین اسلامی کوتاه کنم‌.

 

 

 

 

نام شهید : احسان رجبی

_____________________

محلّ تولد : نهاوند

محلّ شهادت : فاو

تاریخ شهادت : 9/2/65

 

مادر جان! من با عشق و علاقه‌ای که به آفریدگار خود و آرزوی رسیّدن به درجه شهادت دارم در این راه قدم برداشته‌ام. امیدوارم که تا آخرین قطره‌ی خون خود بتوانم اسلام و مسلمین را یاری کنم‌.

 

 

 

 

نام شهید : خدایعلی رجبی

_____________________

محلّ تولد : رزن

محلّ شهادت : شلمچه

تاریخ شهادت : 13/12/65

 

منتظر من نباشید چون نرفتم که زنده برگردم، بلکه رفتم تا با کفر جهانی به سرکردگی آمریکا و نوکرانش تا آخرین قطره‌ی خونی که در بدن دارم بجنگم. بکشم یا کشته شوم‌. برادران و هموطنان عزیز! به جبهه بروید و نگذارید سنگرها خالی بماند  تا آخرین قطره‌ی خونی که در بدن دارید بجنگید و بدانید چه کشته شوید چه بکشید پیروزید‌.

 

 

 

 

نام شهید : علی رجبی

_____________________

محلّ تولد : ملایر

محلّ شهادت : عراق

تاریخ شهادت : 21/2/67

 

من در دست شما امانتی بودم.  و بایستی یک روز می‌رفتم همانطور که پیشینیان ما رفتنند.  پس چه سعادتی بالاتر از این که امانتتان را در راه معبود تقدیم کنید من راه و هدفم را با چشمی باز و شناختی کامل پیدا کردم. از شما می‌خواهم که بعد از من این نکته را به خاطر داشته و هیچ انتظاری از کسی نداشته باشید.

 

 

 

 

نام شهید : محمّد‌رضا رحیمی‌معین

_____________________

محلّ تولد : بهار

محلّ شهادت :

تاریخ شهادت : 9/2/65

 

[مبادا که مردم] خدای ناخواسته از جنگ خسته شوند‌و‌رزمندگان را تنها گذارند‌‌ خون‌های شهدا را زیر پا گذارند. این شهدا مال خدا هستند. بنابراین آنان که رفتند کاری حسینی کردند‌و‌‌آنان که هستند باید کاری زینبی را قبول کنند‌‌‌. در ‌‌این‌ موقعیت ‌‌آرزوی  من ‌ایثار‌ در راه انقلاب‌ و ‌امام ‌و ‌خلاصه شهادت ‌‌است‌.

 

 

 

 

نام شهید : شهاب رضایی

_____________________

محلّ تولد : نهاوند

محلّ شهادت : شلمچه

تاریخ شهادت : 8/11/65

 

خداوند بزرگ از گناهانمان بگذرد و ما را هم جزو سربازان واقعی امام زمان‌(عج) قرار دهد. آری، به خاطر این ظلم‌ها و جورها بوده که من هم اراده قاطع کردم و به جبهه‌ها آمدم تا وظیفه‌ی خویش را به اسلام و قرآن و امّت شهید پرور ادا نمایم. اگر دراین راه شهید شدم بسی افتخار است. چه سودی بهتر از شهادت چه مقامی بالاتر از آن است که من با خدای خودم سخن بگویم. امید است خداوند قلم عفو بر گناهان بکشد.

 

 

 

 

نام شهید : بهمن رضی

_____________________

محلّ تولد : ملایر

محلّ شهادت : سر پل ذهاب

تاریخ شهادت : 11/6/60

 

هم اکنون که ‌قدم‌ به‌ میدان‌ مبارزه ‌می‌گذارم  به ‌خاطر ‌الله و ‌برای ‌نجات‌ مستضعفان می‌جنگم. ‌نفس ‌می‌کشم و  به ‌رضای ‌او قدم ‌می‌‌نهم. ‌‌پروردگارا! یاری‌ام‌ کن ‌تا بهتر ‌بتوانم ‌در راهت ‌جهاد کنم‌ و‌ هر‌ گلوله‌ای که به تنم می‌خورد را به یادت تحمّل نمایم‌.

 

 

 

 

نام شهید : محمّد رضا رفعت جو

_____________________

محلّ تولد : ملایر

محلّ شهادت : سردشت

تاریخ شهادت : 4/4/67

 

آن گاه که ثارالله زینت بخش صحرای کربلا شد و ترنّم دل انگیز جهاد پرشورش یوم الله عاشورا را آفرید، یک خلقت تازه و ستودنی شکل گرفت! خلقت سرود      «‌‌هیهات منّا الذّله در وادی دل‌های مؤمنان، این خاصّان خدا،مترنّم گردید!

 


دسته ها :
شنبه سیم 5 1389 7:8 بعد از ظهر
X